Розпочав роботу український онлайн-сервіс AirAdvisor, який займається виплатами грошових компенсацій за скасування / затримку авіарейсів.
На захист пасажирів
AirAdvisor працює за тією ж моделлю, що і аналогічні компанії – стягує компенсацію з авіакомпаній в разі скасування рейсу, затримки на більш ніж 3 години, відмови в посадці або пропуску пересадки. Сума компенсації може скласти $ 300-700 на людину в залежності від відстані та часу затримки. У разі позитивного результату компанія утримує 25% з отриманої суми компенсації. Якщо з якоїсь причини отримати компенсацію не вдається, пасажир нічого не платить. Головною конкурентною перевагою в порівнянні з аналогічними сервісами є її готовність судитися в тому числі з українськими авіакомпаніями.
Ідея створення сервісу в Україні виникла у одного із співзасновників, коли він запізнився на стикувальний рейс і застряг з сім’єю і немовлям в аеропорту на 8 годин. Авіалінія проігнорувала вимоги надати їжу і оплатити інші витрати, включаючи авіакомпенсацію. На те, щоб тримати компенсацію, довелося витратити кілька місяців і багато зусиль.
“В середньому на борту поміщається близько 200 пасажирів, а сума компенсації як правило становить близько $500 на пасажира. Таким чином, за затримку рейсу авіакомпанія повинна виплатити близько $100 тис. Зрозуміло, завдання юридичного відділу авіалінії відмовити у виплаті”, – говорить керівник і співзасновник компанії Сергій Александров.
За три місяці роботи у Польщі юристам AirAdvisor вдалося стягнути тисячі євро з авіакомпаній Lufthansa, Air France, LOT Polish Airlines, Ellinair, Ryanair, Air India і Windrose. Тепер послуги AirAdvisor доступні і українцям, в тому числі тим, хто літає рейсами українських авіакомпаній.
Що в Україні
«В Україні ситуація із затримками рейсів катастрофічна. Наприклад, тільки за другий квартал 2017 року зафіксовано більше півтори тисячі випадків затримки рейсів».
«В Україні у нас немає конкурентів. Клієнтам не вигідно наймати юристів. Ми ж заробляємо за рахунок великої кількості отриманих справ і власної налагодженої системи (спеціального алгоритму). Ми максимально автоматизували процес, що дозволяє нам скоротити витрати на ведення справи, при цьому наш клієнт все одно має особистого юриста, з яким він може зв’язатися в будь-який момент і обговорити його справу», – пояснив пан Александров.
«В Україні стягнути щось дуже складно. Тут потрібно розуміти особливості законодавства, і перш за все нюанси судової системи, та й менталітет наших громадян. Україна буквально скопіювала слово в слово положення Європейського законодавства про виплату компенсації пасажирам, навіть ті ж суми в євро прописали. Але списати – це одне, а ось дотримуватися європейських правил у нас, мабуть, сил і бажання не вистачає. З нашого досвіду, якщо та ж Lufthanza затримає виліт з Борисполя, то її пасажир отримає компенсацію. Якщо МАУ затримає виліт, то відмовить пасажиру у виплаті, навіть якщо рейс затримано з вини авіалінії”.
Ситуацію із затримкою авіарейсів в Україні Сергій Александров назвав катастрофічною. Зокрема, за його даними, лише за другий квартал 2017 року було зафіксовано понад 1,5 тис. таких випадків.
AirAdvisor вірить, що змінити ситуацію можна. Тим більше, перший успішний кейс вже є: для сім’ї з 5 осіб AirAdvisor вдалося домогтися 2000 євро компенсації від української чартерної авіакомпанії.
Як користуватися сервісом
Для того щоб скористатися онлайн-сервісом, клієнту знадобиться лише кілька хвилин на подачу заявки на веб-сайті. Необхідно ввести інформацію про подорож із номером і датою рейсу, далі система перевірить дані й повідомить суму можливої компенсації. Увесь процес відбувається в режимі онлайн і віддалено, компенсація буде зарахована на банківський рахунок клієнта.
Отож, у разі виникнення проблеми з вильотом треба зайти на http://www.airadvisor.com/, залишити заявку. На все це йти кілька хвилин. Або написати на [email protected].
Зараз компанія AirAdvisor працює над рейтингом «найвідповідальніших» авіакомпаній з виплат компенсацій і захисту прав пасажирів. У планах сервісу на 2018 рік – вихід на ринок Близького Сходу і Азії.
1коментар