Європейський суд (ECJ) вирішив, що авіакомпанії повинні виплачувати компенсацію пасажирам навіть під час незаконних страйків.
До цього часу більшість авіакомпаній стверджували: якщо затримка виникла в результаті страйку, перевізник автоматично звільняється від обов’язку виплачувати компенсацію. ECJ не розділяє цю точку зору.
Підставою для розгляду справи став прецедент незаконного страйку співробітників TUIfly в Німеччині восени 2016 року, що призвів до анулювання більше 100 рейсів. Багато з пасажирів, чиї польоти були відкладені, звернулися в німецьких судів з метою компенсації збитків. В ході цього розгляду судді Ганновера і Дюссельдорфа звернулися в ECJ з проханням про правову допомогу у вирішенні питання. Незаконні страйки вважалися унікальною обставиною, що звільняє авіакомпанії від обов’язку виплачувати компенсацію.
Судді Європейського Суду постановили, що авіакомпанії можуть бути звільнені від відшкодування затримок та відміни рейсів у разі двох умов. Перш за все, подія, яка призвела до проблем для пасажирів, випадає з категорії нормальної роботи. По-друге, авіакомпанії не змогли запобігти такій події. У разі страйку TUIfly в 2016 році ці умови не були виконані. Страйк був викликаний оголошенням перевізником істотних планів реструктуризації. Отож він був передбачуваний. Крім того, страйк швидко завершився угодою між співробітниками і керівництвом.
Отож, ECJ постановив, що у ситуаціях страйку авіакомпанії повинні наперед приймати всіх можливих заходів для запобігання затримок або анулювання рейсів. У разі допущення збоїв у роботі вони мають компенсувати збитки пасажирам.