На сьогодні 120 авіакомпаніям заборонено літати до Європейського Союзу. Останні зміни оголошені у списку, опублікованому 16 квітня цього року.
Дві лінії з Анголи були вилучені зі списку – чартерні Heli Malongo Airways і TAAG Angola Airlines. Це національні авіалінії, що базуються в Луанді. Обидві авіакомпанії зіткнулися з обмеженнями на польоти в ЄС з листопада 2008 року. У всіх інших авіакомпаній в Анголі досі немає рейсів до країн-членів ЄС. У січні 2018 року Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) підрахувала, що авіакомпанії в Анголі мають заборгованість по платежах постачальникам і діловим партнерам на суму $500 мільйонів.
“Нашим пріоритетом є підтримка максимально можливого рівня безпеки в європейському небі. Список авіакомпаній, заборонених в Європейському союзі, залишається одним з найбільш ефективних інструментів для досягнення цієї мети”, – прокоментував останній список перевізників, заборонених в ЄС Віолета Балк, єврокомісар з транспорту.
Ситуація в Молдові значно погіршилася – всім перевізникам з цієї країни, за винятком Air Moldova, Fly One і Aerotranscargo, в даний час заборонено використовувати повітряний простір ЄС через «відсутність належного контролю безпеки з боку місцевого управління цивільної авіації Молдови».
Також органи цивільної авіації Домініканської Республіки і Білорусі стали піддаватися більшому контролю через підозри в тому, що ефективність нагляду за безпекою тут не висока.
Шість інших перевізників були позбавлені можливості здійснювати польоти над територією Європейського Союзу через побоювання з приводу внутрішніх правил безпеки: Avior Airlines (Венесуела), Iran Aseman Airlines (Іран), Іракські авіалінії (Ірак), Blue Wing Airlines (Суринам), Med-View irlines (Нігерія) і Air Zimbabwe (Зімбабве).
Чотирьом авіакомпаніям також обмежено використання певних моделей літаків в небі ЄС. Це Afrijet (Габон), Air Koryo (КНДР), Air Service Comoros (Коморські острови) і Iran Air (Іран).
Оновлення “чорного списку” є завданням Європейської комісії, яка є виконавчим органом Європейського союзу, який підтримується Комітетом з безпеки польотів ЄС (ASC). Комітет складається з провідних експертів з безпеки авіаперевезень з усіх країн-членів ЄС.