Генеральний директор Wizz Air Джозеф Вараді вважає, що страхи, викликані пандемією коронавірусу перебільшені. Сам Wizz Air дуже добре підготовлений до кризи, на відміну від своїх конкурентів.
Джозеф Вараді у інтерв’ю угорському виданню Index висловив свої думки стосовно кизової ситуації на ниві авіаперевезень та прогнози на найближче і далеке майбутнє. Він ділить ситуацію на саму пандемію коронавірусу та істерику навколо нього. Наприклад, у 2015 році під час епідемії грипу в Угорщині померло понад 5000 людей. Зараз у Китаї пандемія спричинила загибель менше ніж 4000 людей. Згідно минулого досвіду, коли подібний шокуючий ефект вразив людство і промисловість, спочатку він був хворобливим, але протягом шести місяців стабілізувався. Ми готуємося до подібного сценарію зараз, якщо вірити даним, що Китай і Південна Корея вже контролюють спалах пандемії.
Прогнози
За прогнозами Джозефа Вараді, вплив коронавірусу буде болісним у першомі півріччі, у Європі та Північній Америці пандемія має закінчитися до кінця квітня цього року, а до нормального стану ситуація повернеться до літа. Однак не можна виключати, що швидкість відновлення ринку для окремих регіонів та авіакомпаній буде різною.
Wizz Air спостерігає значне падіння попиту на подорожі – у березні ринок знизився на 20-25%, а в квітні падіння може бути ще серйознішим. Авіакомпанія прогнозує, що ситуація повернеться до нормального стану в травні, тоді як попит відновиться до червня. За оцінками, вся галузь втратить $40-60 мільярдів, а прибуток, який отримують авіакомпанії, оцінюється в $40 мільярдів.
Фінансова ліквідність – запорука виживання
Президент Wizz Air є прихильником твердження, що той, хто має готівку, переживе кризу і що підтримка ліквідності має вирішальне значення. Угорська авіакомпанія має більше мільярда готівкових коштів, що позиціонує її як одну з найсильніших авіакомпаній у світі за рівнем ліквідності та платоспроможності. Генеральний директор Wizz Air переконаний: навіть якби авіакомпанія з якихось причин не літала б протягом трьох років, вона б не збанкрутувала.
Конкурентні лінії мають достатньо коштів лише на 1-2 місяці роботи без ведення бізнесу. Ось чому багато перевізників вже намагаються отримати позики на ринку, домовляючись про фінансову допомогу з урядами, інакше вони не зможуть вижити. Президент Wizz Air зазначає, що навіть якщо авіакомпанії отримають допомогу, їх бачення розвитку кардинально зміниться, оскільки кредити доведеться гасити в якийсь момент, і компанії будуть переоцінені в контексті їхнього зростання. Джозеф Вараді очікує, що слабкі авіакомпанії зникнуть або продовжать слабшати, тоді як сильніші зможуть опинитися після кризи в набагато кращому ринковому становищі.
Незважаючи на тимчасове падіння попиту, Wizz Air не планує скорочення робочих місць. Перевізник надає відпустки працівникам, у тому числі безоплатні. Перевізник обіцяє, що працівники будуть літати більше у другій половині року, ніж у першому.
Wizz Air бачить шанс у кризі
Замість того, щоб відкладати або навіть скасовувати замовлення нових літаків Wizz Air має намір пришвидшити доставку нових машин. Суб”єкти ринку, що не витримають кризи, відкриють Wizz Air доступ до нових ринків і ніш.
Генеральний директор Wizz Air також заявив, що лоукост авіакомпанії набагато стійкіші до зовнішніх ударів, ніж традиційні перевізники. Він згадав попередні кризи, такі як виверження вулкану в Ісландії чи SARS. “Майже половину європейського повітряного руху вже забезпечують дешеві авіакомпанії, що повинно дати їм новий поштовх у конкуренції з традиційними авіакомпаніями.