Швидкісний потяг на магнітній подушці, здатний розвивати швидкість 600 кілометрів на годину, презентували розробники в китайському Циндао, місті на сході провінції Шаньдун на березі Жовтого моря.
«Маглев» – абревіатура від словосполучення «магнітна левітація». Поїзд нібито ширяє над рейками завдяки електромагнітній силі, яка змушує його рухатися.
Швидкість – це не єдина перевага нового поїзда. «Маглев» здатний рухатися практично безшумно.
В даний час середній швидкісний поїзд в Китаї має крейсерську швидкість близько 350 км/год., в той час як сучасні літаки літають із середньою швидкістю 850 км/год. Нові поїзди, подібні до того, який був презентований в Циндао на цьому тижні, можуть заповнити вільну нішу.
Однак не все так просто. Є моменти, які заважають розпочати комерційну експлуатацію «Маглева».
Наприклад, відсутність готових рейкових шляхів на магнітній підвісці. Справа в тому, що існуючі рейки, які підходять і трамваям, і звичайним поїздам, неможливо оснастити магнітами. Та й саме магнітне обладнання досить важке, а його потрібно встановити на десятках тисяч кілометрів доріг.
Крім того, достовірно не відомо, якої шкоди може завдати так званий «електромагнітний смог». Існують побоювання, що він може стати джерелом перешкод в роботі приладів і навіть вивести їх з ладу.
В даний час в Китаї використовується тільки одна лінія на магнітній підвісці, вона з’єднує шанхайський аеропорт Пудун зі станцією Лонья-роуд. 30-кілометрову відстань поїзд долає за сім з половиною хвилин, при цьому швидкість становить 430 км/год.
В світі найбільш активні розробки «Маглева» ведуть також Німеччина, Японія і Південна Корея.
1коментар