Йдеться про концертний зал Марайя, який побудований в Аль-Улі. Сьогодні це найбільша дзеркальна будівля у світі.
Спочатку про Аль-Ула. Це оазис, розташований у північно-західній частині Саудівської Аравії на старовинному шляху пахощів (ладанний шлях). Знаходиться за 150 км від Тайми, за 400 км від Медини, за 200 км від Червоного моря. Шлях пахощів – це торговельний маршрут, який в античності пов’язував південь Аравійського півострова з країнами Середземномор’я та Месопотамії. Сюди стікалися мандрівники з усього світу. Тоді Аль-Ула була географічним, торговим та культурним перехрестям. Тут і досі зберігся Мадаїн-Саліх – комплекс із 111 скельних поховань (I століття до н. е. – I століття н. е.). Він має статус об’єкта всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Часи змінилися – Аль-Ула давно втратила свій статус. Для збереження та розвитку регіону королівство Саудівська Аравія почало реалізовувати масштабний план відновлення, згідно з яким до 2035 року Аль-Улу має відвідувати 2 мільйони гостей на рік, що зробить її найбільшим у світі живим історичним та природним музеєм.
Одним із елементів цього плану є функціонування концертного залу «Марайя», який став справжнім здобутком інженерного мистецтва. “Maraya” в перекладі з арабської означає “дзеркала”. Це найбільша дзеркальна будівля у світі. При цьому вона чудово вписується в навколишній краєвид пустелі. Помітити, де закінчуються скелі та починаються стіни цієї концертної зали, практично неможливо. Саме таке важке завдання ставилося архітекторами та будівельниками цього залу.
Площа будівлі – 5000 квадратних метрів. Площа дзеркальної поверхні – 9740 квадратних метрів. Для проекту використано унікальне дзеркальне скло, що має високу відбивну здатність з практично повною відсутністю спотворень. Дзеркало стійке до корозії та помутніння, може використовуватися при температурі до 60°C.
Дивлячись на будівлю, можна подумати, що це ілюзія. Але ні, в самому серці Аравійської пустелі справді є неймовірна дзеркальна будівля. Навколишні гори відбиваються по всій її довжині, тож споруда то зникає, то знову проявляється.
Маленька, але дорога деталь будівництва цього залу. Перша спроба дзеркального рішення за допомогою шліфованих сталевих листів зазнала невдачі – відображення