Уряд Непалу затвердив плани з будівництва мега-аеропорту. Він буде побудований в 175 км від Катманду – в місті Нейгадх (район Бара). Екологи протестують, бо проект призведе до вирубки 2,4 мільйона дерев посеред тропічних джунглів.
Влада спростовує звинувачення захисників природи. Вони стверджують, що їх оцінки значно завищені, мовляв, були підраховані навіть найменші дерева і чагарники. Звіти, на які посилається уряд, вказують на те, що збиток природі не буде таким великим. Крім того, згідно з техніко-економічним обгрунтуванням і екологічним прогнозами, які зробила корейська компанія Landmark Worldwide Company, було прийнято рішення про подальші зміни і обмеження в проекті. Перш за все, були рекомендовані компенсуючі посадки в співвідношенні 1:25. Вони повинні початися до початку будівництва аеропорту.
Щоб звести до мінімуму рубку, було рекомендовано побудувати злітно-посадкову смугу на рівнині в районі Басті.
Вартість будівництва нового аеропорту оцінюється приблизно в $1,2 млрд, а площа складе 8 тис кв.га. Уряд Непалу стверджує, що новий авіапорт буде важливим вікном країниу світ. Катар також дуже зацікавлений в цьому питанні: після того, як деякі арабські держави заблокували його, він шукає можливості для прискорення зростання в цій частині світу. Влада також вказують на необхідність створення великого центру для цієї частини Азії. Для того щоб аеропорт функціонував максимально ефективно, передбачалося будівництво шосе з Катманду, а також кільцевої дороги та під’їзних шляхів. Крім того, компанія-будівельник залізничної лінії зі столиці Непалу в Раксаул (Індія) погодився довести її до нового аеропорту.
Проект будівництва нового центру в Непалі обговорюється з 1995 року. Однак його неодноразово відкладали через фінансові причини і через побоювання з приводу впливу на навколишнє середовище. Країна також завжди дуже неохоче ставилася до іноземних інвесторів. В даний час ситуація змінилася, і уряд заявляє, що є шість компаній, що бажають побудувати аеропорт, і в цілому 50 підрядників подали заявки на створення супутньої інфраструктури.
Процес будівництва самого хаба ділиться на три етапи: перший триватиме 10 років і буде забезпечувати пропускну здатність 15 мільйонів пасажирів на рік. Другий займе 5 років, а третій – 25 років. В кінцевому рахунку, аеропорт повинен мати дві злітно-посадочні смуги і обслуговувати 70 мільйонів чоловік щорічно. Перші пасажири будуть прийняті в кінці грудня 2025 року. Невідомо, яка доля очікує старий аеропорт в Катманду.