Більшість туристів їде в Барселону, аби побачити творіння Гауді і хоча б здалеку глянути на головний проект його життя – Спокутний храм Святого Сімейства. Втім, це не єдина перлина маестро архітектури. Давайте погуляємо барселонськими маршрутами Гауді.
Ліхтарі на Королівській площі
Це перший проект молодого Гауді, який лише роком раніше отримав звання архітектора. Легенда свідчить, що під час вручення диплома директор сказав: «Не знаю, кому ми вручаємо диплом – генію чи божевільному».
Факт на тему. З дитинства Антоніо захоплювався кованим залізом, бо його дід та прадід були ковалями. Тому і поступив навчатися на архітектора, щоб прикрашати будівлі розмаїттям ажурних металевих виробів.
Будинок Вісенс
У 1878 р. молодий підприємець Мануель Вісенс замовив будинок, але відклав будівництво на 5 років. Це було порятунком для Гауді, який просто не знав, що робити – майданчик під будівництво був досить вузьким. Тому будинок вийшов дуже простим. Щоб прикрасити його, Гауді розігнав усю свою фантазію і заодно прорекламував кераміку Вінсенса. Замовник був задоволений.
- Адреса: Casa Viсens на Каролінас, 18-24
- Факт на тему. Цей будинок у Барселоні був першою самостійною спорудою Гауді. За допомогою кераміки, яка складала бізнес замовника, дім набув стилю «неомудехар», або неомавританського. І Вісенс, і Гауді отримали свої дивіденди у вигляді слави і комерційного успіху.
Будинок Бальо
Місцева назва будівлі – «Будинок кісток». Гауді реконструював старий будинок, застосовуючи свій фірмовий метод: багатобарвну мозаїку, криві ліні, химерні балкончики, дах у вигляді риб’ячої луски. В деяких елементах вгадуються скелетні кістки якоїсь істоти, а арки, додають схожості зі спиною дракона.
- Адреса. Casa BatIIo, на Пасі Граса, 43
- Факт на тему. Фабриканту Жозепа Бальо-і-Касановаса надзвичайно пощастило у тому, що він довірив реконструкцію свого будинку Антоніо Гауді. Завдяки “Дому кісток” ім’я Бальо назавжди залишиться в пам’яті цінителів прекрасного. Це стосується і інших замовників Гауді.
Будинок Міла
Комусь фасад нагадує хвилі, а комусь – кам’яну гору з ящірками. Працюючи над цією будівлею на розі Пасео Граса та вулиці Провенза, Гауді набирався натхнення у природи. Можливо, з цієї причини посварився з замовником і лишив дім недобудованим (не вистачає статуї Мадони на даху). У 1984 р. будинок Міла оголошений Всесвітньою спадщиною ЮНЕСКО. На останньому поверсі – музей, присвячений Гауді.
- Адреса Ла Педрера. Провенца, 261-265
- Факт на тему. В Каса Міла Гауді спроектував пандуси, по яких мешканці могли під’їхати на автомобілях безпосередньо до своїх квартир (навіть на п’ятий поверх). Ідею не прийняли, і вона трансформувалася у перший підземний гараж.
Палац Гуель
Уважний турист, крокуючи знаменитим бульваром Рамбла, побачить на одній з бічних вулиць будинок з кольоровими грибами на даху. Насправді це димові труби (їх 20), прикрашені керамікою і склом. Це і є знаменитий палац Гуель, що включений у список ЮНЕСКО.
- Адреса. Бульвар Рамбла, 3-5
- Факт на тему. У 1883 р. Антоніо Гауді познайомився з текстильним магнатом Еусебіо Гуелем, який став в не тільки замовником і покровителем, а й найкращим другом. Протягом 35 років до самої смерті мецената архітектор проектував для його родини все необхідне для життя: від предметів домашнього вжитку до маєтків та парків.
Парк Гуель
Магнат і меценат Гуель, вельми освічена людина, добре знайома з «Утопією» мислителя Томаса Мора, вирішив побудувати на околиці міста ідеальне поселення, місто-сад, комуну для багатих людей. Гауді з покладеним на нього завданням упорався блискуче. Але ідея провалилася через те, що багатії не оцінили творчий геній Гауді. Після смерті Гуеля нащадки продали парк муніципалітету, і Барселона отримала у власність шедевр, милуватися яким приходить до 8 млн. людей на рік.
- Факт на тему. Щоб отримати досконалу форму сидінь у Парку, Гауді змусив робочих сісти якомога зручніше на свіжий цемент, таким чином використавши ергономіку задовго до того, як з’явилася ця наука.
Храм Саграда Фаміліа
Ідея побудувати у Барселоні величний храм належить книготорговцю Хосе Марія Бокабелья. Перший архітектор через розбіжності із замовником подав у відставку. Проект взяв до рук початківець Антоніо Гауді. Митець вирішив побудувати храм, вищий за всіх відомі у світі. Його вежі мали впиратися у небо і возносити вгору 170-метровий шпиль з дзвіницею. Але титанічну працю 45 років життя Гауді не закінчив. Добудова, яка триває вже понад 91 рік, продовжується.
- Факт з життя. Під кінець життя Гауді став відлюдником. Він був пристрасним прочанином і жив лише будівництвом Храму Перехожі вважали його за жебрака і подавали милостиню. У 1926 році Антоніо Гауді потрапив під колеса трамваю і помер у лікарні для бідних.
1коментар