Google погодився виплатити штраф у розмірі 1,1 мільйона євро за введення оману споживачів стосовно “зірковості” готелів у Франції.
Технологічний гігант застосовував власну (алгоритмічну) систему рейтингів готелів через його пошукову систему і на Google Maps. Але ще в 2019 році, після низки скарг з боку готельєрів, французька національна комісія із захисту конкуренції і споживачів ініціювала розслідування цієї системи оцінки рівня гостинності.
Розслідування показало, що технічний гігант замінив стандартну систему класифікації Ради по туризму Atout France на власний рейтинг, який він застосував до більш ніж 7500 закладів.
Концепція «п’ятизіркового» готелю Google не збігалася з версією Atout France. Крім того, служба контролю споживачів виявила, що презентація Google за класифікацією житла для туристів, включаючи ідентичне використання «зірки» за тією ж шкалою від 1 до 5, збиває споживачів з пантелику.
«Ця практика була руйнівною для споживачів, які вводили в оману щодо рівня обслуговування, на який вони могли розраховувати при бронюванні житла. Це також призвело до упередженням щодо готелів, які були помилково представлені нижчої якості, ніж в офіційному рейтингу Atout France».
Національна комісія із захисту конкуренції прийшла до висновку, що Google ввів в оману бізнес, ініціювала санкції відносно Google Ireland (європейська штаб-квартира) і Google France.
Крім згоди на оплату штрафу, Google змінив зіркові рейтинги готелів у Франції, погодившись відображати офіційні рейтинги Atout France. Таким чином, туристи у Франції можуть бути впевнені, що до п’ятизіркового готелю, який вони бачать на Google Maps, додається офіційний стандарт.
Представник Google визнав неправильні дії компанії: «Ми будемо відображати тільки офіційний французький рейтинг готелів в картах і пошуку Google».