20 липня головний виконавчий директор групи Ryanair Group Майкл О’Лірі з групою спеціалістів відвідав Міжнародний аеропорт Бориспіль. Вони оглянули зони видачі багажу та реєстрації пасажирів, зони очікування пасажирів та посадки у літак, пункти контролю, перони, де на власні очі побачили збережений стан інфраструктури аеропорту та його операційну готовність до відновлення польотів в будь-який момент. З української сторони були присутні міністр інфраструктури України, керівники аеропортів Бориспіль, Київ, Львів, Одеса.
О’Лірі зробив ряд заяв щодо планів відновлення польотів Ryanair із України. Плани, дійсно, масштабні і приємні для нас. Ryanair:
- Інвестує значні кошти у швидку відбудову авіаційної промисловості України. А саме – Ryanair базуватиме на основних українських аеропортах до 30 нових літаків Boeing 737 MAX вартістю понад 3 мільярди доларів США.
- Зобов’язується повернутися рейсами з/до України за низькими тарифами протягом 8 тижнів після відновлення повітряного простору України. Завдяки цьому літаки Ryanair виконуватимуть 600 рейсів щотижня з головних аеропортів Києва, Львова та Одеси, з’єднуючи ці міста з понад 20 столицями ЄС. Крім того, Ryanair планує відкрити щоденні внутрішні рейси між Києвом, Львовом і Одесою, щойно ці аеропорти зможуть їх обслуговувати.
- Планує за перші 12 місяців після війни запропонувати понад 5 мільйонів місць на перельоти до/з України та в межах України.
- Протягом 5 років збільшити кількість місць на перельоти до/з України до 10 мільйонів.
Це не прості декларації. Для довідки. Авіакомпанія Ryanair була другою за величиною авіакомпанією України до війни. Це найбільша в Європі бюджетна авіакомпанія з 565 літаками на літо 2023 року. Компанія вже замовила 300 літаків Boeing 737 MAX 10. Сам Майкл О’Лірі не проста людина в Ryanair – він керує компанією з 1995 року, а почав робити радником власника Тоні Раяна з 1988 року.
Тому особливо цікаві його оцінки можливості відновлення перельотів в Україні. Пряма мова: “Розглядаємо два плани: один, коли війна закінчиться і все відкриється за день-два. І другий, найімовірніший, згідно з яким ми можемо запланувати невелику кількість рейсів вже в кінці цього року”.
Як приклад він навів досвід Ізраїлю, де авіація працює в умовах війни.
“Літаки сідають щодня в Тель-Авіві, який розташований лише за 10 хвилин їзди від Західного берега, звідки запускаються ракети. Було визначено, що літати безпечно, і місцева влада може захистити літак. Тому я не бачу причин, чому ми не можемо повернути рейси в Україну”.