У країні, де бізнес, пов’язаний з ринком нерухомості, здебільшого зводиться до перепродажу та здачі в оренду житлових та комерційних приміщень, треба мати неабияку сміливість та характер, аби наважитися пірнути з головою у “блакитний океан”, себто у поле неосвоєне, а тому позбавлене чітких правил та сценаріїв. Попри всі труднощі та брак досвіду, Артур Лупашко виявився дійсно спритним “дайвером” та видобув з дна безодні справжню перлину – Ribas Hotels Group. Про “пірнання за мрією” та “боротьбу з морськими гадами” читайте у нашому новому матеріалі.
Бізнес не може бути без лідера та навпаки
Одесит у душі та прописці, Артур Лупашко закінчив Одеську Державну Академію Будівництва та Архітектури за спеціальністю інженера-будівельника, проте і після цього він продовжує вивчати щось нове, оскільки запорукою успіху у будь-якій сфері вважає принцип life-long learning. Саме жага до знань та самовдосконалення ще на першому курсі підштовхнули його до підприємницької діяльності. Від кавових автоматів він перейшов до управління нерентабельною базою відпочинку, що належала його друзям. Перше знайомство з туристичною сферою в Україні відбулося у стінах невеликого хостела в Одесі. Лупашко на власному досвіді побачив, що готельний бізнес на той час був, м’яко кажучи, не дуже розвиненим, а тому потребував умілої руки та спритного розуму. На щастя, і те, і інше в Артура було.
Завдяки своїм знанням у сфері маркетингу та менеджменту він зміг не лише відшукати прогалину на ринку нерухомості, проте й заповнити її дійсно якісним та затребуваним продуктом. На час заснування компанії генеральному директору Ribas Hotels Group було всього 24 роки. Попри юний вік, Лупашко проявив чималу внутрішню силу, адже всього роком пізніше він втратив, як сам зазначав, свого кумира – батька. Залишившись сам на сам з ринком та його більш дорослими гравцями, Артур зрозумів, що брак досвіду можна компенсувати виключно жагою до його набуття. Ретельна підготовка до ділових зустрічей, вичерпні знання про готелі та клієнтський досвід, включаючи навіть такі нюанси, як кількість скарг на сніданки та прибирання, дійсно вражали, як і виключні лідерські якості юнака.
Станом на 2024 рік Артур Лупашко є засновником та СЕО Ribas Hotels Group, або, як він себе називає, Brand Father, а також співзасновником Ukrainian Hotel & Resort Association (UHRA) та членом Odesa Business Club. Компанія Ribas Hotels Group перевернула готельний бізнес України з ніг на голову та докорінно змінила уявлення про готелі як бізнес та місце для відпочинку. Інноваційний підхід зокрема охоплює:
- управління готелями;
- побудову маркетингових стратегій;
- ведення фінансового менеджменту;
- використання сучасних технологій;
- впровадження високих екологічних стандартів;
- автоматизацію бронювання.
Наразі Артур та його команда успішно керують власними та партнерськими готелями. До їх числа входять як престижні курортні комплекси, так і міські готелі та невеликі гостьові будинки. СЕО Ribas Hotels Group з однаковою увагою ставиться до всіх проєктів, оскільки розмір та масштаби бізнесу не мають значення, якщо мова йде про комфорт відвідувачів та власників. Щоб зробити готельний бізнес в Україні ще більш гнучким, Лупашко популяризує новий для нас формат кондоготелів, проте про них ми поговоримо трохи згодом.
Артур вважає, що при формуванні успішного бізнесу чималу роль відіграє особистий бренд його власника та його лідерська позиція. У своїй книзі “Більше ніж сервіс” він особисто провів ряд інтерв’ю з успішними підприємцями та творцями відомих на всю Україну та світ проєктів, таких як “Нова пошта” (Володимир Поперешнюк), “Дія” (Михайло Федоров) та інших. Автор не лише аналізує діяльність інших, проте також ділиться своїм досвідом та підходом до керування бізнесом. Якщо ви хочете відшукати ключ до заповітних дверей до успіху, розпочніть з прочитання цієї книги. Інсайти відомих підприємців дійсно надихають.
Ribas Hotels Group: для початку імперії вистачить і трьох осіб
55 готелів у керуванні та будівництві, комплекси у Києві, Одесі, Білій Церкві, Луцьку та Кишиневі, амбіції, що виходять за межі рідної країни, – дивлячись на масштаб Ribas Hotels Group, ще більше дивуєшся історії появи такого імені. У назві своєї, без перебільшень, готельної імперії Артур Лупашко вирішив увіковічити рідну Одесу. Близько 200 років тому іспанський підприємець Джузеппе де Рібас розгледів потенціал у приморському містечку та підштовхнув представників влади до його розвитку. Подібно до далекоглядного іспанця, Лупашко відкрив українським підприємцям очі та показав, що колись нерозвинений готельний бізнес вміла рука може перетворити на золоту жилу.
Як і справжній золотошукач, генеральний директор Ribas Hotels Group пробивався до своїх скарбів тяжкою працею. І без того непроста ситуація ускладнювалася ще й тим, що на дворі був 2014 рік. Війна на сході України заклала початок трансформацій туристичної сфери. Російські та білоруські туристи, які раніше складали чималий відсоток відвідувачів, були назавжди викреслені з гостьових книг готелів. Власники бізнесів залишилися без значної частки доходів, тому молодий та активний Лупашко з успішним кейсом з базою відпочинку та двома маркетологами у команді своїми натхненними промовами та показною аналітикою вселяв надію на те, що довоєнний рівень заробітку ще вдасться повернути. Власники готелів погоджувалися на співпрацю ще й тому, що Артур брав за свої послуги не фіксовану ставку, а відсоток від прибутків. Фактично вони нічого не втрачали, адже без прибутків не було б і зарплатні для амбітного молодика.
Перші 5 підконтрольних готелів стали стрімким початком для діяльності Ribas Hotels Group. Зараз компанія розподілена на 4 окремі бренди, що різняться за спеціалізацією:
- Ribas Hotels – 4-зіркові готелі;
- Ribas Rooms Hotels – 3-зіркові готелі;
- WOL home + hotel – апарт-готелі;
- Mandra – глемпінги.
СЕО Ribas Hotels Group пропонує своїм клієнтам повний спектр послуг, що включає розробку концепції, проєктування, реалізацію, маркетингові та дизайнерські послуги, франчайзинг тощо. Якщо раніше поважні бізнесмени дивилися на молодого Лупашка з погано приховуваною недовірою, то зараз його дійсно поважають. Так, засновник агентства нерухомості T.H.E. Capital, Костянтин Писаренко, реагуючи на виступ Артура на дискусії KUKHAR Discussion Court, зазначає, що станом на сьогоднішній Ribas Hotels Group – це одна з найвідоміших готельних сіток місцевого рівня в Україні. Також бізнесмен підкреслює, що Лупашко запровадив унікальну та справді дієву схему взаємовідносин між інвесторами та забудовниками, завдяки якій обидві сторони непогано заробляють, а клієнти мають гідний сервіс європейського рівня. Такі високі оцінки ще більше надихають генерального директора Ribas Hotels Group, оскільки доводять, що він працює не дарма. Будучи лідером галузі, Артур Лупашко активно виступає за розвиток сфери туризму в Україні та прагне розширювати межі своєї діяльності на країни Європи, аби показати справжню українську якість ще більшій кількості охочих.
Як Ribas Hotels Group переживає війну
Початок повномасштабного вторгнення на довгий час переніс всю країну до стану заціпеніння. Ринок нерухомості постраждав чи не найбільше. Туристична сфера з об’єктивних причин узагалі припинила свою діяльність на понад пів року. Літній курортний сезон довелося скасувати, адже не було охочих засмагати під обстрілами ні серед українців, ні серед іноземців. На початку війни скасування бронювання готелів сягнули 85-98% у центральній, південній та східній частинах України. Разом з цим на заході країни не було жодного вільного місця, і якщо деякі готелі безкоштовно розміщали біженців, то інші завищували ціни в декілька разів. Ряд готелів узагалі було знищено, в тому числі й проєкти Ribas Hotels Group. Так, Play Hotel у Херсоні зруйнували на 80% , а Mandra Shato Trubetskogo під Новою Каховкою взагалі стерли з лиця землі.
Попри все Артур Лупашко не просто не згорнув діяльність своєї компанії, проте впевнено говорить про масштабування у Польщі, Чорногорії, Італії, Іспанії та на Балі. СЕО Ribas Hotels Group ще з приходом пандемії зрозумів, що доведеться змінювати правила гри, аби продовжувати грати. Запроваджені інновації діють і до тепер. Пережити часи пандемії та нинішню кризу, спричинену війною, компанії вдається завдяки наступним крокам:
- з березня 2020 року у мережі готелів запровадили нову схему витрат, яка допомагає суттєво економити, – постійні витрати переходять до розряду змінних. Так, менеджери отримують зарплатню у вигляді відсотка, а покоївки працюють за погодинну платню;
- перед прийняттям будь-яких рішень проводяться ретельні дослідження їх доцільності та прибутковості. Витрачений на аналіз час допомагає непогано економити на креативних, проте неприбуткових ідеях;
- значного скорочення зазнав штаб постійних працівників. До початку 2022 року на один готель приходилося понад 600 працівників, зараз же штат скорочено до 70 осіб.
Війні не вдалося стати на заваді мріям. Лупашко продовжує популяризувати туризм в Україні та будує свої перші проєкти за кордоном. Генеральний директор Ribas Hotels Group закликає українців не відмовлятися від заробітку та продовжувати інвестувати. З початку війни дохідність зменшилася з 11% до 9% , проте окупність проєктів все ще сягає 8 років. На тлі війни значна кількість українців виявила бажання подорожувати рідною країною, тому навіть зараз готель залишається стабільним джерелом прибутку. А тим паче кондоготель. Як і обіцяли, повертаємося до цього загадкового терміну та ним, власне, і закінчимо знайомство з діяльністю Артура Лупашко.
СЕО Ribas Hotels Group професійно займається кондоготелями, тобто такими готелями, у яких фізичні та юридичні особи можуть купляти окремі житлові юніти, себто номери. Даний тренд став популярним у світі близько 7 років тому, а в Україні він розповсюдився на початку пандемії. Кондоготель є функціонально новим способом заробляти на інвестиціях. Наразі такий тип нерухомості вже добре розвинений у Закарпатській, Львівській та Івано-Франківській областях. У Буковелі також з’являються відповідні проєкти, оскільки цей гірськолижний курорт ніколи не полишають мандрівники.