Всього у Ворохті чотири старих ка ямних мостів. Розповімо про один з них.
Це один з найстаріших та найдовших кам’яних аркових мостів (віадуків) Європи: довжина 200 метрів; протяжність центральної арки — 30 метрів. Збудований у 1895 за часів Австро-Угорщини полоненими італійцями.
Унікальності цій споруді надає ще дугоподібна форма віадуку, яка повторює витончений вигин русла ріки Прут. Міст дуже мальовничий, коли проходиш під високими кам’яними арками, перехоплює подих і здається що перенісся в часі до Римської імперії. Недаремно ж дослівний переклад слова віадук — римська дорога.
Ця гілка залізниці була частиною грандіозного проекту австрійського уряду — будівництва Карпатської магістралі, яка мала з’єднати Відень з Одесою через Гуцульщину. Це мав би бути шлях між Чорним (Одеса) та Адріатичним (Трієст) морями. Через небажання Росії з’єднувати залізницею Ясси та Кишинів задум не вдався. Однак багаті деревиною, залізом та сіллю регіони Гуцульщині знайшли вихід до споживача. Наприклад, Ворохта до будівництва була маленьким селом.
Відео огляду моста на нашому телеграм каналі
В результаті будівництва була створена діюча залізниця з довгими гірськими тунелями та унікальними арковими мостами, перекинутими через яри та ріки.
Таких мостів у долині річки Прут було зведено дев’ять, чотири з них у Ворохті. Всі чотири кам’яні велетні збереглися до нашого часу, по двох із них досі курсують поїзди.
Щоб зберегти пам’ятку історії, у 2000 біля історичного було зведено ще один залізничний міст, старий австрійський зараз не функціонує.