3 жовтня 2019 року вперше відбулася туристична подія Inside Travel Industry в столичному КВЦ «Парковий». Тема осіннього Inside: Hello Future. Головна мета події – зібрати на одному майданчику представників влади, туристичного бізнесу та міжнародних експертів для обговорення перспектив розвитку туристичної галузі України. Захід відвідали близько 2 000 учасників.
Організатори
Ініціював проведення події український туроператор Join UP! «Для нас важливо піднімати тут, в Україні, значущі для світової туристичної індустрії теми. Разом з цим важливо запрошувати міжнародних експертів для обміну досвідом. Все це дозволить інтегрувати українську туристичну галузь до світового сектору туризму та подорожей. Для цього потрібна взаємодія туристичного сектору та влади. Тож наша спільна мета – зробити індустрію туризму вагомим драйвером розвитку економіки України», – відзначив Юрій Альба, співвласник Join UP!
Формати та основні теми
Inside Travel Industry об’єднав у собі 3 формати: експозону, зону семінарів та форум.
У виставковій зоні були представлені 15 країн-експонентів: Єгипет, Італія, Іспанія, Словаччина, Катар, ОАЕ, Чехія, Грузія, Таїланд, Індонезія, Мальдіви, Занзібар, Китай (о. Хайнань), Кіпр і Шрі-Ланка. Тут презентували готелі та сервіси, обговорювали умови співробітництва.
У зоні семінарів відбувалися презентації туристичних продуктів 4-х напрямків зимового сезону: «Winter is Coming», «Welcome to Europe», «Arabian world», «Exotic mood».
Одним із головних майданчиків Inside Travel Industry став Форум. Він складався з трьох тематичних блоків з лекціями та панельними дискусіями експертів.
Майбутнє і туризм
Майбутнє – те, що ми створюємо вже сьогодні. Тетяна Шеремет поділилася практичним досвідом компанії ДТЕК у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Разом із Євгенією Аратовською, керівником проекту «Україна без сміття», говорили про екологію нашої країни. Саме чиста природа та гарна екологія країни – основні аспекти приваблення туристів. Цей же фактор як тренд у туристичній сфері виділила в своїй лекції і Сесіль Пуанян, відомий у світі трендфокастер: «Затишок, зв’язок з природою, усвідомлений туризм – все це основні тенденції туризму сьогодення та майбутнього. У часи технологій ми все більше потребуємо емоцій та нового досвіду. Люди йдуть в експедиції у найвіддаленіші куточки землі, стрибають зі скелі, їдуть у місця катастроф або на фестивалі. Основна цінність мандрівки не в пункті призначення, а в відчуттях, які вони пам’ятатимуть через 10 років».
Туризм в Україні: потенціал і виклики
Тема формування туристичної привабливості України на світовому рівні обговорювалася в другому блоці форуму. У панельній дискусії «Розвиток туризму в Україні: потенціал і виклики» взяли участь представники влади, бізнесу та організацій:
- Артем Біденко, державний секретар Міністерства інформаційної політики України
- Юлія Клименко, народний депутат ВРУ
- Олександр Альба, співвласник авіакомпанії SkyUp Airlines
- Іван Ліптуга, президент Національної туристичної організації України
- Анджей Шафернакер, керівник групи з питань розвитку промисловості та конкурентоспроможності Програми «Конкурентоспроможна економіка України», USAID
Юлія Клименко відзначила, що промоцію країни не можуть зробити окремі туристичні оператори чи навіть бізнесмени. Це функція держави, на яку вона має виділити значні кошти. Крім того, щоб досягнути успіху, Україні треба зробити належну інфраструктуру. Оскільки інфраструктура – база для розвитку туризму.
Підтримав цю думку Олександр Альба, один із власників авіакомпанії SkyUp Airlines. Він відмітив, що авіакомпанія готова сприяти розвитку й інфраструктури, і туризму в Україні: «Ми, як авіакомпанія, яка хоче бачити в Україні туристів, пропонуємо швидке рішення для розвитку в’їзного туризму – авіарейси між містами України. У жовтні ми вже запускаємо рейси за маршрутами Київ – Запоріжжя, Київ – Харків, Харків – Львів, Київ – Львів. Проте, з боку компанії це – вкладення на грані інвестицій. Зараз ми займаємося альтруїзмом, не маючи мотивації. Дуже важливою підтримкою з боку влади може стати скасування ПДВ на внутрішні рейси».
Всі учасники дискусії підтримали рішення: для ефективного просування українського туризму на світовому ринку необхідно консолідувати зусилля бізнесу, громадських організацій та влади. Розвиток туризму неодмінно сприяє зростанню країни й туристичний сектор може стати потужним драйвером економіки України.
У другій частині дискусії представники китайських туроператорів, експерти від TAL Aviation Group та ЛКП «Львівське конференц-бюро» поділилися з гостями власним досвідом та поговорили про те, чому до України варто подорожувати, та що необхідно покращити.
Подорожі як тренд
Логічним та емоційним завершенням насиченого дня став мотиваційний блок. Він об’єднав у собі панельну дискусію та лекції про мистецтво подорожувати та бути щасливим. Спікерами виступили Стефан Нільсон, Алла Клименко та відомі travel-блогери України, які надихають подорожувати тисячі українців.
У своєму виступі Стефан Нільсон, шведський трендхантер, відзначив, що світ стає менш матеріальним та більш екологічним. Саме офлайн – нова розкіш. Люди шукають способи виходити з онлайну. Це тихі місця, медитація на природі. Стають дедалі важливішими подорожі наодинці та подорожі в другорядні міста, не великі мегаполіси, але не менш цікаві аутентичні містечка, де ми отримуємо унікальний досвід та враження.
У перспективі Inside Travel Industry стане регулярним заходом, який триватиме два-три дні. Наступний форум відбудеться весною 2020 року.